Japp då har vi gjort det igen

NU har vi varit och tävlat igen.

Lydnads 1:an på hemmaplan. Då kan man fråga sig om var det är bäst och vinna? Jo hemma och spöa alla klubbkamrater som också var med.

Fina 186,5 poäng drog vi ihopa min lilla tyrann och jag. På detta blev vi bäst av klubbekipagen och totalseger i 1:an.
2:an hade 185,5 så det var nära.

För första gången så var jag inte så nervös då jag visste att Alma gick bra i alla moment sen kan allt bli bättre men det får vi träna mer på.

Domaren bedömde oss så här:

Platsliggning                     10
Tandvisning                      10
Linförighet                        8,5                         Vänster halt position och sättande 
Läggande                         8.5                         Steg, sakta ner, trpt pos
Inkallande                        10
Ställande                          8,5                         Steg
Apportering                      10
Hopp över hinder              10
Helhetsintryck                  10                         Trevligt ekipage

Summa                              186,5 p

Vänster halten på linförigheten kom efter bara några meter och jag hade inte gjort någon vänster sväng med Alma innan vi gick in på plan. Dumt nog men man får dra lärdom om det.
Jag hade en känsla av att detta kunde gå bra idag men man ska aldrig säga aldrig.
I torsdags så var vi ner och körde igenom lydnaden sen tyckte jag att det fick vara så. Det hon kunde det satt där.
Innan vi gick in på plan så hade jag värmt upp Alma med några inkallningar och då med direkt belöning genom att kasta kongen bakom mig för att få upp tempot på henne. Tog en liten chansning där men det hjälpte. Hon hade ett bättre tempo denna gången än hon hade haft på träningarna.

För övrigt så gick tävlingen jättebra för nästan alla. Det mest glädjande var att ingen hund gick ifrån platsliggningen och det var glädjande. En hund satte sig upp. Annars brukar det alltid var någon hund som lämnar sin plats och det är tråkigt.
Det var många fins resultat och det var många som blev uppflyttade. Det känns som om alla som vill tävla lägger mer energi på att ha momenten färdiga innan de ger sig ut och det är kul. Inget roligt att misslyckas. Tro mig jag vet!!!

Det är förövrigt första gången någonsin som jag tar mig över 160p med någon hund. Vad detta beror på är troligtvis två saker. Jag har blivit bättre på att träna hund och jag har en bättre hund. Tack Alma för att du alltid ställer upp när vi tränar.

Innan i vecka så var vi och körde lite lydnad och skydd i Halmstad. Var nere hos Anna o Nicklas och tränade i måndagskväll. Tyvärr så fick jag inte se beck i skyddet men om allt går som jag vill så ska jag nog hinna dit på torsdag och se honom. Hoppas det iaf

Tiden som kommer nu framöver ska jag snickra på heltid. Har tagit lite ledigt från jobbet igen och ska hjälpa Anders med hans garage. Vi ska även göra en badstuga till honom som ska gå och flytta hem på vintern. Ska bli kul att snickra igen och få lite vanliga arbetstider.

Kennellägret är också inplanerat nu och vi drar iväg den 25:e juli. Upp till Härnösand och deras brukshundsklubb. Ska bli jättekul.

En annan rolig sak är att det börjar bli lite fler som är intresserade av rapport på klubben. Skulle vara kul om det kunde bli några som kunde tävla med det.

Nu ska jag ut och lägga ett spår till Alma och en runda på klubben.

Ha det gott så hörs vi

Kommentarer
Postat av: Husse, Arek o Zeb

Grattis Magnus o Alma! Grymt bra jobbat. Träning ger färdighet....



Må gott!

Postat av: Tyrannerna

Ett stort, stort grattis från stolta uppfödare till otroligt fina poäng och seger!!!! Vi syns om en månad!

2008-06-30 @ 10:18:20
URL: http://tyrannens.se
Postat av: torulf

Stort Grattis till segern,nu är det väl bara debuten i ringen med vänstervarv som fattas dig o Alma,Själva fixade vi uppfl, i appellspår i lördags SNYGGT JOBBAT!

2008-06-30 @ 10:45:04
Postat av: Anna och Niklas

Grattis till duktiga er, härliga poäng! Då syns vi kanske snart igen...ska iallafall bli grymt kul på lägret, då ska beck börja med korgen e det tänkt. Ha de så länge !

2008-07-01 @ 22:35:06
URL: http://freewebs.com/wildashundar
Postat av: Nettan/Rixi

Hej hej!Och Gerattis till uppflytningen=)

Roligt att träffas i Åseda Bk idag hoppas vi ses igen och lycka till MVH Nettan/Rixi

2008-07-06 @ 02:27:07
URL: http://www.piggabrukshundar.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback