Trevliga vänner och hundträning

Hej goa vänner och andra som jag inte känner

Vet inte vart jag ska börja skriva men jag känner bara att jag behöver skriva av mig lite.

Alma mår fint och det är med glädje jag tränar henne. Hon är ljustet i mitt liv just nu.
Under veckan som varit så har jag varit uppe i Moheda igen och snickrat. Det börjar bli färdigt nu och det återstår bara måndagen med sen är det färdigt för en tid. Kompisar till Fia som ville ha en altan och då får de det. Fönster ska vi sätta i höst och då kommer den att vara helt färdig. Skönt.

Midsommarafton var jag uppe i Åseda och tränade med ett nytt gäng. Fick en lite inbjudan när jag var där uppe och tävlade högre spår och då nappade jag. Ett härligt gäng som består av Tony o Kerstin, Rebecca, och Greger. Elisabeth som var med och fixade maten. Hon är guld värd. Det är de andra med och jag hade en super trevlig midsommarafton.
Kanske har glömt någon men det visar sig säkert.
Tack alla

Alma gick bra i söket och det verkade som om hon mognat till sig lite efter löpet och att vi inte har kört sök på säkert över en månad om inte två månader.
I skyddet har hon också gott bra. Hon går bättre och bättre för varje gång vi tränar och nu har jag fått lägga lite lydnad på henne igen. Får hålla mig i skinnet så det inte blir förmycket så vi tappar angreppen igen.

Efter en härlig dag så styrde jag bilen hemåt och slog en signal till Fia och sa att jag var påväg hem. Skulle testa ett annat håll hem som jag trodde skulle vara närmare men det visade sig att det var längre.
Väl hemkommen så var det till att sätta fyr i pannan och påbörja matlagningen. Fia skulle komma hit. Letade efter potatisen men fannn bara de gamla. Vart är de nya? En snabb pling på luren så fick jag reda på att de var i hennes bil.

En irreterad Fia kom och det blev inte den roliga Midsommar jag hade hoppas på. Hon var sur över ett sms som kommit på morgonen vid halv sju tiden. Detta har nu genomsyrat hela helgen och det är inte den trevliga midsommar jag velat ha.
Igår kväll så var vi hemma hos Mallekompisarna och det blev en trevlig kväll. Tack Micke o Malén för de goa grillspetten.
Efter att blivit ifrån åkt och lämnad på festen av Fia så blev det att ringa till jobbet för att komma hem. Kunde åkt med ett annat par hem men det ville jag inte. Linus som jobbade kom och hämtade mig. Kändes bäst så.
Hur jag nu ska gå vidare vet jag inte men det ska jag nog fundera ut under dagen.

En annan glädjande nyhet är att Alma och jag ska åka på kennelläger. Ska bli trevligt och jag ser fram emot det. Rum är bokat och jag får lite mer semester hemifrån.

En annan rolig sak är att jag fått en annan bil. Mitsubishin har jag kvar men jag en gammal passat och kör med nu. Vår gamle ronderingsbil har jag fixat till och plockat bort loggor och annan text. Jag som inte gillade den bilen och nu har jag den själv. Ha ha som det kan bli

På lördag så ska vi tävla lydnadstävling igen och jag hoppas det ska bli ett 1:a pris denna gången.


Ha det gott så hörs vi igen.

Magnus o Alma

Kommentarer
Postat av: tyrannens bästämde beck

nu så funkar nog det här.tack för besöket i går hoppas du fick ut nåt av det. väl mött igen mvh niklas anna ps la ut en länk på från oss till dig


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback