Värme, värme och åter värme

De som känner mig lite mer vet att jag hatar när tempen stiger över 18 grader. Dels för att jag svettas som en dränkt katt och dels för att mitt kontor inte funkar som det ska i skallen. Nä hellre -10 istället för då kan man ta på sig. Någon säger säkert att jag bor i fel del av landet och det är jag håller jag med om fullständigt men det är inte lätt att bara flytta.
Skit samma.

Igår så var det då äntligen dags för premiären i högre klass. Upp innan f-n fått på skorna och så vidare via köket, toaletten ut i bilen med hundar och flickvän. In med GPS:en och vidare mot Åseda-Lenhovda Bk för tävling.
För en gång skulle så ville jag ha spår nummer ett. Fick två och det var jag nöjd med.
Efter lite väntan så var det då äntligen min tur och när jag parkerade bilen så tittade jag på tempen i bilen. 24 gr och klockan var bara 9 på morgonen. Detta blir svettigt. Hoppas Alma pallar detta nu. Jag litar på min "stjärna" och vet att hon ska fixa detta.
Upptagsrutan var en fin ruta och det gick nästan som en liten stig ut i rutan och där fram var spåret någonstans.
Selade på Alma och gick fram mot rutan och start punkten. Skall och andra läten så det var till att säga tyst till henne.
Sen gör jag mitt stora misstag. Jag kommenderar SÖK SPÅR . Säger väl för tusan aldrig sök spår utan leta spår. Vad händer då? Jo hon fram som en galning och sen rundar ett träd och får syn på domaren. Sök markering och det blev ytterligare ett kommando för att hon skulle sluta skälla och leta spår istället. Hon släpper markeringen och går sen rakt i den riktningen jag har visat henne från början och gör ett klock rent upptag. Fram till spåret och vinklar rätt från början och vi gick ut från rutan. 1:a pinnen, 2:a, 3:e och 4:e pinnen sen slutade hon spåra. Hon tittade på mig och det var nästan som om hon sa till mig: 
 - Husse det är för varmt att spåra. Jag pallar inte. Hon la av! Detta har då aldrig hänt innan vad jag kan minnas.
Det var bara till att inse att det skulle inte bli någon lydnad idag och ingen uppflyttning.

Nåja det blev en lärorik dag och nu ska det tränas mer kondition och mer träning i varmt väder.

Efter att jag gått ner mig i en myr påväg tillbaka till bilen så var det bara att byta om och köra till Karlshamn och titta på skyddstävling istället. Kan säga att de hundarna var också svettiga och tagna av värmen.

En rolig sak som hände ner i Karlshamn var att jag sprang på en kennelbrorsa till Alma. Bestämde Beck var på besök. Ett roligt sammanträffande som det visar sig senare att Beck's husse,  han och jag gjort en grundutbildning inom hemvärnet tillsammans. Världen är bra allt liten.

Nu laddar jag och Alma om till den 28:e då vi ska förhoppningsvis tävla Lynad klass 1 hemma på klubben. Ska bli kul och se om vi kan slå våra 146p som vi har sen innan.

Ha det gott i sommarvärmen. Själv går jag i källaren och låter allt var tills ikväll.

Ps Berit, jag är inte mesig men jag kan vara nervös och jag tränar på det.

Kommentarer
Postat av: Husse, Arek o Zeb

Hallo Magnus! Skönt o höra att du är igång igen... Full fart! Hör av dig om du är uppe i Stora Staden någon gång. Skulle vara kul att se er tävla....



Husse


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback