We make it today, up to a higher level !!!!

Hallo folk

Kan bara säga att jag är stolt som en tupp idag.

För första gången i hela mitt liv har vi tävlat lägre spår och vi blev uppflyttade till högre. Med 497p trots nolla på budföringen så fixade vi det.
Spåret gav fullpott dvs 260p och resten var lydnad och platsliggning.

Spåret gick på en betesmark med ca 5cm högt gräs. Hon tog upp spåret direkt. Behövde inte ens säga spår till henne och jag är säker på att hon redan hade tagit upp spåret strax innan pinnen som markerade starten.
1000m på 9.51 säger en del om tempot. Det var ingen småpromenad direkt utan i nästan joggingtakt hela sträckan. Alla pinnarna med hem och jag var nöjd så långt.

Budföringen var under all kritik och när jag sa marsch så sprang hon ut ca 4 m och sen var det lek.
Noll i protokollet.

Platsliggningen gick mycket bra med tanke på att hon inte har legat bredvid någon innan då det har skjutits.
50 nya poäng så började jag känna att detta kan gå vägen.

Då vi skulle samla oss inför lydnaden så satte jag mig ner med Alma och bara njöt av att det var hon och jag. Inget fanns förövrigt utan det bara var vi.
In på plan och ett par "fot" så var hon koncentrerad igen. 

Lydnaden kunde varit mycket bättre. Vi tappade många poäng på att vi kört alldeles för lite kommendering.
Det måste det bli ändring på. 

För övrigt så har det varit en underbar dag.

Ha nu en underbar kväll för det ska jag. Firar med Öl



 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Stort grattis till uppflyttet!!!!!!

Kör hårt å lycka till framöver!!!

Vi är oerhört stolta över er!

2008-03-02 @ 23:22:59
Postat av: Husse, Bus o Arek

Grattis Magnus o Alma! -Bra jobbat!

Postat av: Anna & Ally

Grattis! Bra jobbat. Jag vill oxå ut och spåra men det är ju för mycket snö här uppe!/ally

2008-03-06 @ 09:01:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback