Vi lever i ett högt tempo läge

Hej Alla glada

Vill bara meddela att vi ligger i hårdträning nu, Alma och jag. Alma i uppletande och lydnad. Jag i mental träning för nu ska här tävlas. Jag blir alltid så himla nervös tills jag har gjort specialen sen brukar det släppa. Vi får se hur det går men upptagsrutan funkar mycket bra och spåret med. Just nu ligger vi lite lågt med spårarbetet pga att jag villhon ska känna suget efter att få spåra. Ska köra lite motivationsspår nästa vecka för att få henne att koncentrera sig på första pinnen som hon har lite svårt för. Resten fixar hon.

För övrigt så flytter det lite sirap i ledningarna nu. Jag trivs inte på mitt arbete men ska snart vara ledig igen så jag hoppas motivationen kommer tillbaka.
För övrigt så har vi bara ett kurstillfälle kvar på söndag och då ska de få känna på hur det är att tävla och lägga ut appellspår. Ska bli kul och se hur de lyckas el misslyckas för det kan hända det med.

Ha det nu gott så hörs vi framöver.

Och det är högrespår i de djupa smålänska skogarna som vi ska tävla i.



Kommentarer
Postat av: Berit Björk

Hej Kompis.

Det blir nog inga problem med Hkl spår. Och varför blir du nervös på specialen ? Litar du inte på lilla Alma ? Det är ju enda gången du bara ska gå bakom henne, vara tyst och låta henne jobba. På sin höjd berönmma vid apporterna och när slutpinnen dyker upp. Jag tror att många som vill ha stenkoll på sin hund missar många poäng på specialen för att hunden inte vågar "göra rätt" de känner att husse/matte är nervösa. Ta istället Alma ur bilen sätt på henne spårgrejorna och säg till henne Leta spår................ Vad är problemet? Skärpning Magnus, jag tror du är lite mesig... hihi jag som fick den känslan i Hällefors att jädrans här kommer en stabil karl........som man kan lita på och hålla om när åskan går. Må väl och ta hand om din tjej och hunden. Hoppas vi hörs och ses igen. Må väl Berit Björk med Icy


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback