Det var nära

Körde skydd med Alma idag. Körde lite korg på henne så hon fick jag bort mig. När Ann drog av munkorgen så tappar hon linan och Alma far rätt mot mig och hugger mig i ljumsken. Som tur var så hade jag bollen där så hon tog den men jag blev lite svett.
Jag lät Alma gå på och få en stöt och vilken stöt sen. Den satt i armhålan och jag har ont ännu. Den kändes inte så hårt men den fick mig att tappa fotfästet lite.
Annars har det funkat bra tycker jag.
Körde lite lydnad med innan skyddet.
Fritt följ, framåtsändande och tungapportering. Fria följet så var hon het. Mycket het. Hon låg på så jag fick korrigera henne hela tiden.
Framåtsändandet gick så där men jag tror det kommer. Efter regn kommer sol brukar de säga.
I apporteringen var målsättningen att få henne att gripa fortare. Jag band ett snöre i apporten och Ann sprang iväg med den precis innan hon skulle ta den. Hon fick jaga ifatt den och gripa den. Hon var mycket styv i nacken och nästan sprang in till mig med den vilket hon inte gjort tidigare.

Igår så körde vi lite långa budföringar. Vi körde på fält med ca 300m sträcka mellan oss. Det var full fart nästan hela tiden. Hon sackade lite på sista sträckan men hon gjorde det bra.

Nu jobbar vi sista natten och sen på lördag kommer det folk hit på middag.
Söndag blir det en ny träningsgrupp som ska ta form. Ska bli kul

Ha det gott

See Yaa

Kommentarer
Postat av: Ing-Marie

Tack för titten på hemsidan

Jag tyckte det var jättekul att fixa med lägret nu iår, men känner att jag inte orkar göra om det direkt nu. Hoppas det finns nån mer eldsjäl som vill fixa så Janne och jag kan åka nästa år. Kanske kan det bli ett i Hällefors om något år.

Lycka till med allt tävlande, är lite avundsjuk på spårtävlingar NU ;-)



Ha det så bra // Ing-Marie


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback