Klarade utbildningen

Tjaho kan man väl säga

Jag klarade min utbildning till hundförare(väktare). Det teoretiska är gjort. Nu ska vi bara försöka få liv i Alma med.
Detta efterlyses:
1 st krokodil passande till liten schäfertik
1 st V8 pssande dito
och 1 svärm jordgetingar.

Detta behöver jag för att kunna köra upp Alma stjärnan.

Se det nu inte som ngt negativt utan det finns hos henne men jag MÅSTE plocka fram det på ngt vis. Det ligger gömt i henne.

Vi fick göra provet idag fast då mest bara för att känna på det. Lydnaden gick bra. Hade inte oroat mig så mycket för den utan det var för skyddet.
Framföringen gick bra. Godkänd men inte väl godkänd.
Så var det då överfallet. Det gick inte. Avvärjandet blev det inget av. Alma försvarade inte mig och jag fick en smäll av skyddsarmen. Lite kritik måste jag ge till proledaren för han släppte oss förnärma figuranten så vi han inte med. Inget försvar men ändå. Hade han hållt sig till reglerna så kanske det gått bättre.
Efterbevakningen vid visitationen gick bra och även transporten. Allt kan bli bättre men detvar godkänt.

Under veckan så har vi kört mycket skydd och jag har sett hur Alma har gått lite fram och en djupdykning till källaren. Kravlat sig upp igen och gått på. Men som sagt att det saknas det lilla extra.
Hon har visat sig relativt stark i miljön men ändå belastad. Hon fixar inte när det kommer saker flygandes över oss. Då blir hon lite orolig och släpper bettet för att genast bita om igen.

Kursen har varit bra och jag har fått lära mig lite nytt.

Nu låter det som jag skriver ner min hund till källaren. Ja lite gör jag men jag ska fan o mig plocka upp henne därifrån.
Jag ska bara försöka hitta rätt hjälp och rätt trådar/knappar och dra/trycka på.
Jag älskar min hund och jag hoppas att jag ska kunna använda henne.
Jag vet att jag i ett blogg inlägg skrev att hon försvarade mig. Ja den gången gjorde hon det. Kan vara att hon kände till platsen och figgen men ändå. Jag vågar inte lita på henne. Inte så mycket som jag vill. Provledaren sa att jag kunde mycket väl polera och fernissa till henne för ett prov men jag lurade bara mig själv.
Så det var med både glada miner och ledsna miner jag åkte hem i eftermiddags.

Till uppfödarna: Jag ska fan i mig göra väktarhund av Alma. Var så säkra. Så om jag ska åka upp till er och träna var vecka. ;)

Simma lugnt gott folk. Nu ska jag ut i natten igen och se om jag hittar någon liten fjortis och spöa skiten ur. *skojar*

See Yaa

Kommentarer
Postat av: Britta

Jordgetingarn sover. Men en krokodil ska vi väl hitta. Grattis till teorin. Jag håller på dej Alma klart du klarar praktiken.



Det håller dom lurviga med om. Dom håller på dej.

2008-10-19 @ 18:12:29
Postat av: cecilia och nolte

Nolte hade inte heller varit så tuff,men han är min bästa hund ändå!

2008-10-22 @ 19:29:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback