Nu jäkl... SM drömmen går vidare

Nu har vi äntligen kommit med i högre spår och utan det som reserv. Ännu kan ett av mina mål bli verklighet.
Den 9:e nov tävlar vi högre spår i Åhus. Håll nu tummen att det går bra.

Vi är 3:e reserv på lägre söket i Norrköping så det är nog inte så står risk att vi kommer med när de bara har 4 lägrehundar.

Alma har haft en slapp vecka denna. Hon har mest bara promenerat och myst med oss. En objektsträning och två lydnadspass har hon hunnit med.
Objektträningen gick ut på att jaga bort filuren och det gjorde hon bra. Lite mycket drag i kopplet men hon ville fram och det är ju bra.
Lydnaden går så där. Hade ett litet problem med apporteringen. Hon ville inte lämna min sida förrän jag sa Jaa efter apport men jag har nog löst det tror jag. Får se när vi tränar nästa gång.

Igår hade vi fest på klubben och vilken fest. Högt i tak och mycket roliga kommentarer.
Efter att jag och några andra bestämt oss för att dra vidare så hamnade vi på puben. Där var med god stämning och högt i tak. Vid två tiden vinglade jag hemåt. Vilken tur att man inte har så långt hem.

Nu ska jag ta mig till klubben och lämna lite spårgrejer tills imorgon. Vi har appelltävlingar. En av mina kursare ska tävla. Hoppas det går bra så man slipper skämmas.

Almas nya munkorg har blivit klar. Nu ska den bara provas med på figge.

Ha det

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback