Ett ? blev ett !

Söndag kväll och jag skulle jobba. Hade bestämt med Micke att vi skulle objekt träna Alma lite och se vad hon gick för och hur hon har mognat under sommaren. Vi har inte kört objektsträning sen i våras nästan och det var kul och se vad hon gick för.
Jag träffade Micke utanför ett av våra objekt. Beskrev hur jag ville ha det och gav instruktioner. Nu är jag lite dum och tror att jag ska få det som jag vill men glömmer bort att det är Micke som figgar till oss.
Han brukar alltid ha överraskningar och så även denna gången. Det en som stämde var att han var i rätt byggnad.
Jag gick och svor lite för mig själv att han inte varit där jag sagt att han skulle va. Skit samma tänkte jag. Jag får leta redan på honom efteråt.
När jag kom in i den hallen som han skulle vara i så märkte jag på Alma redan innan jag gick genom porten att det fanns någon där inne. Hon blev ivrig och lite gnällig. Drog som tusan i kopplet. Gick med hög näsa och vindade mycket. Jag gick runt med henne i koppel och hade lust att släppa henne men avvaktade lite.
När ajg hade snurrat länge där inne så fick jag syn på honom bakom mig. Samma ögonblick som jag fick syn på honom så reste han sig och gick till attack. Snabbt som tusan så sa jag:
-Alma bakom! Hon vände direkt och gick till angrepp. Hon missade bettet i skyddsarmen men det blev som en korgstöt istället. Hon avvärjde anfallet och det var det som var meningen. Hon tog sen gjorde ett nytt bettförsök och denna gången satt hon i armen. Skönt tänkte jag och berömde henne jättemycket. Hon växte jättemycket i sin självkänsla.
Efter att tagit loss armen och räkt över den till Micke igen så gjorde vi en ny övning. Kändes lite dumt att bara göra en övning. Han sprang och gömde sig igen och jag gick med Alma mot det ställe där jag trodde han skulle vara. Som vanligt så kom han från ett annat ställe och gjorde ett nytt överfall. Även denna gången så avvärjde hon överfallet och denna gången satt hon i skyddsarmen. Mycket beröm fick hon och hon växte ytterligare en bit.

Ett tredje överfall som vi såg på lite längre håll när han kom så det blev mer som ett modprov för henne men hon var besluten om att hon skulle ha skyddsarmen och gjorde ett bra avvärjande. Denna gången fick hon bära skyddsarmen till bilen. Den var HENNES.
Efter lite avstämning så kunde jag stolt ringa till en av cheferna och berätta det lyckade "testet".
Nu sak jag äntligen få gå min hundförarutbildning. V42 blir den av. Gott

Alma har börjat löpa idag igen tävling för mig till helgen. Trist men sånt är det när man har tik.
Nya allmälningar har skickats in och vi ser fram emot att få komma med på dem istället. Passar bra med att det kom nu så hinner hon löpa färdigt till lägresök tävlingen i Norrköping.

Ha det gott 

Kommentarer
Postat av: Tyrannosaurus Lexi

Värsta combatdoggen! =)

2008-09-30 @ 21:16:53
Postat av: Britta Aasvold

Har han revbenen kvar

2008-10-03 @ 11:06:42
Postat av: Arek o Husse

Härligt Alma o Magnus! Lycka nu till på hundförarutbildningen.



Arek o Husse


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback