nattligt uppletande

Kvar i två inatt fick jag en idé. Jag skulle köra uppletande med Alma. Sagt och gjort. Hade min lilla skinbit i fickan som snabbt fick se sig desamerad till några mindre bitar. 4 st ca 3x3 cm stora rev jag till och la ut. La även ut två stycken träflisor. Dubbelt så breda som en tänsticka och lika långa.
Hämtade Alma och sa till henne att leta.
Hmm hon tittade på mig som är du dum eller?  Vi letar i skogen och inte på asfalt men efter ett dybbelkommando så gav hon sig ut på parkeringsplatsen. Den var ca 30x30 m stor och det fanns en bil på den.
Efter ca 8 skick så hade hon bärgat hem alla föremål och jag var nöjd när vi åkte därifrån. Kul när det lyckas.

Varför gjorde jag nu detta då?
Jo, dels för att Alma skulle ha lite aktivering på natten och tycka det är kul och följa med husse på jobbet. Dels för att hon ska kynna makera föremål om vi är på skarpa inbrott. Allt för att kunna göra vårt jobb bättre och att jag kan skryta lite med henne.

Innan ikväll hade vi varit på klubben och kört budföring och lite lydnad. Budföringen satt som den skulle trots att vi inte hade gjort det sen i våras typ. Dammade även av det gamla momentet framförgående och det satt som ett yxhygg i skenbenet.

Innan idag så kom gamle Sixten på besök. Han är för go den lurventussen. Han och Alma hälsade artigt på varandra och sen var det som de aldrig hade skilts åt. De strosade rundor och sen busade de lite. Kul och se dem.

Nej nu får jag ut och köra lite till innan det är dags att ta helgledigt.

Hej o hå - träna på

Kommentarer
Postat av: Mia

Tack för kommentaren i min blogg. Jag visste inte att du hade en. Nu vet jag:)

/Mia & Ebba


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback