Nattspår

Hade lite tid över inatt och tänkte att jag kunde lägga ett spår till Alma för att pigga upp henne lite.
Gick en andra rond över en skola och passade på att lägga ut lite små träapporter. Lite större än tändstickor.
Spåret började på asfalt och sen vidare in på grus, gräs, sand , betongplattor och ut på asfalt igen. Genom en grind och tog slut vid en låda med sand i( kommunens gröna sandlädor). Där hade jag lagt en bit skinn som jag hade i fickan.

Alma tog upp spåret rätt hyfsat och det bar iväg längs med asfalten. Hade inte så lång liggtid. Spåret var ca 250m långt. Hon plockade upp första apporten och vidare ner till nästa som låg i sanden. Den hade hon problematt ta upp så hon makerade med tassen att den var där. Nästa låg precis i övergången mellan plattor och asfalt. Inga problem. Jag hade gått upp på en tappaavsats och vidare ner igen och där fick hon jobba lite men löste det fint. När vi kom till grinden så blev hon lite snurrig men hittade spåret på andra sidan och det var bara att öppna så fortsatte hon spåret fram till slutet.
En liten kul övning som gjorde henne glad.

En ny anmälning är skickad till högrespår den 5 okt

Hej o hå - spårapå

//Magnus

Kommentarer
Postat av: Ulrika

Tänk när Athena kan ta ett sådant spår! Fantastiskt duktigt med alla de klurigheterna.



Ses ikväll.

2008-09-03 @ 09:35:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback