Blyhjälm idag ;)

Tjo alla glada i vårt avlånga land.

Jag bara säger en sak. Vilken fest! Mallekompisarna hade 40-års fest och jag var bjuden. Frun i huset fyllde år och ställde till med ett hejdundrandes kalas. Mat och dryck. Goa människor. Allt från 90 år ner till ofödda som låg och snart skulle komma fram ur sitt gömsle.

Almas husse är inte någon grin olle när det gäller fest utan då är det högt i tak och man är vän med alla. Skojar och stor i. Pratar med allt och alla.
När klockan började närma sig halv två var det dags för hemfärd och den vita "limosinen" kom och tog hem vraken. Jag och två till.
Vad möter mig när jag kommer hem. Jo en glad hund som skäller på en för man är berusad och stanken av brända popcorn. Fy fan vad vedervärligt det är. Smörsyra är ju en drömdoft jämfört med detta.
Brorsdottern var här och hon skulle göra micropop och det blev inte som hon tänkt sig. Skit samma det går att vädra ut.

Jag skrev i förra inlägget att jag hade köpt en husvagn. Jag får korrigera det lite. Jag avbeställde den igen. Jag väntar lite men husvagn ska jag ha innan nästa sommar. En fin Kabe ska det bli.

Min trogne vän och följeslagare Alma hon är go hon.
I torsdags när vi hade varit och kört lite lydnad och skydd så gick hon här och snurrade rundor. Var på mig hela tiden om att hon ville göra mer.
Efter en uppvärmingsrunda så blev det kondisträning med cyklen. 3km och hon drog mig de första 1,5 nästan.
När vi sen var påväg hem så frågade jag henne om vi skulle hem nu och då börjar hon galoppera galningen. Detta fick jag avstyra och bromsa ner henne för jag vill inte att de ska galoppera när man cyklar med dem.

I fredags så var vi ute och spårade. Jag hade tänkt mig ett långt skogsspår typ ett par tre km men det blev ett 900m spår på hårda underlag istället.
Jag gick ut spåret vid en klubbstuga och vidare över en fotbollsplan och sen ut på asfaltsvägen. Följde kanten och över en liten skogsdunge och ut på asfalten igen. Hade lagt små apporter i spåret.
När hon sen skulle ta upp spåret så gick jag med henne i koppel och motsatt riktning. Det var grus runt huset där och spåret hade legat en halvtimme. Hon tog upp det fint och ut sen på gräsplanen där jag selade om till spårsele och spårlina. Hon fixade de små apporterna fint. Hon tog alla utom en. Den största som jag hade lagt ner i lite ljungris, den fixade hon inte. Sen när vi kom till slutet så låg tennisbollen där och då är ju lyckan gjord. 

Sökträningen i lördags gick hyfsat bra. Hon har lite problem med att skälla på liggande figurant och på de som sitter helt dolda i lådor. Ser inte detta som ett problem utan det är bara att träna mer just på dessa saker. Har kört det alldeles för lite bara men det ska vi ändra på. Ska man tävla den 1 nov så får det tränas för man vill inte göra bort sig igen i sökskogen. Nej denna gången är det uppflyttning som gäller. Thats it

Idag är det spårkurs och jag har bestämt mig för att cykla dit. Jag ska inte köra bil idag känner jag och då låter man den stå. Man kan kanske lifta med någon annan också men cykla är rätt skönt. Har bara ca 4 km till klubben så det går fort.

Ha det gott  

Kommentarer
Postat av: Tyrannosaurus Lexi

Ha, din fyllgubbe! =)

2008-09-21 @ 17:25:41
Postat av: Britta Aasvold

2008-09-21 @ 19:19:25
Postat av: Britta Aasvold

Du såg ändå ganska pigg ut. Spåren gick kanon 110%

2008-09-21 @ 19:22:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback