Man kanske skulle ta och flytta, hmm??

Tjo
Ibland förvånas man av hur lite man vet om vår värld egentligen. Satt och surfade rundor på nätet idag och hamnade på en sida om Lycksele kommun. Hittade en film om en familj som lämnat Göteborg och dragit dit upp. Häftigt.
Såg filmen och den är bra gjord. Lite vinklad med nästan bara fördelar men ändå. Den visar kommunen från sin bästa sida och det ska den göra.
Man blev ju nästan sugen på att flytta dit. Kollade kartan och det är ju "bara" 116 mil. Tar en kafferast och köra. Litet stenkast. Kommer nära naturen, kennelpäronen( bara 35 mil istället för 85) och annat trevligt folk. Tja den som lever får se.

I lördags var vi och tittade på husvagnar i Jönköping. Gudars vad fina vagnar det finns. Allt från 100' till 1 miljon. Den jag ville ha kostar 600' och det är mycket pengar. Nja det får vänta.
Blev det en vagn då undrar kanske någon?
 Ja det blev det men jag har ändrat mig igen. Kände att det stämnde inte riktigt med den vagnen så det kommer troligtvis bli en annan vagn istället.
Jag fick ett bra pris på en Hobby vagn och hade bestämt mig för den. Men jag är Kabe frälst och vill ha en Kabe istället.
Så det kommer till 95% att bli en vagn, en Kabe vagn.

Alma då, som denna bloggen handlar om egentligen.

Jo hon är go den hunden. Följer med husse på alla hans galna upptåg och idéer. Jobbade i helgen och det var lugnt. Söndagen är oftast bäst för då är allt släckt och låst. Man får lite mer tid över.
Fick en idé om att jag skulle lägga spår till Alma. Vilket inte är ovanligt. Tänkte att jag skulle göra det lite svårare denna gången och lite mer hinder. Sagt och gjort.
Hon fick själv leta upp spåret och sen bar det iväg. Uppför en gallertrappa, ut på en lastkaj, hoppade ner och vidare på asfalt, uppför en ny gallertrappa, vidare ut på asfalt och vidare in på en gräsmatta, ut på asfalt och vidare upp på en ny lastkaj, Ner igen och fortsatte på asfalt tills vi kom till en skogsdunge, in genom den, ut på vägen igen, in på ny gräsmatta och vidare på plattor. OCH där låg tennisbollen. Lyckan var gjord tyckte Alma. Hon missade en liten skinnbit och en tomhylsa, Träflisorna och den andra skinnbiten tog hon. Tyckte hon var jätteduktig.
Innan på dagen så hade vi haft vår kurs och då fick hon ett litet spår med.
Hon fick ta upp på grusvägen, vidare genom bokskogen och ut på en gammal traktorväg. Ca 400 m långt, halvtimme gammalt. Funkade bra trots att hon missade en pinne. 4+slut är inte fy skam.
Efter det så var det kursarnas tur att spåra och det gick bra. Lite otur för en hund men det fixar sig nästagång.
När vi var färdiga så "lånade" jag två kursare som fick agera sökfiguranter. Ut med dem iskogen med vars två tennisbollar.
Belöna när jag säger till och har kommit ut.
Detta har givit resultat. Hon kommer igånga bra och hon håller ut i skallen nu. Gött.
Skickade ner den ena av dem i en nergrävd låda och lät locket vara lite öppet. elöna när hon skällt 4-5 skall.
Även detta fixade hon. Gott är det. Så nu vågar jag anmäla till söktävling. Norrköping here we come.

Högre spåret den 5:e okt blev vi 8:e reserv och jag vet att två av dem har redan blivit uppflyttade så vi har en 6:e plats. Har vi tur så kan vi efteranmäla till Sölvesborg men vi får se. Ska prata med dem ikväll.

Lydnaden går bra. Lite struligt med framåtsändandet men det löser sig säkert

Ha det gott så hörs vi

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback